Eerste week in BALI - Reisverslag uit Badung, Indonesië van Judi Berg - WaarBenJij.nu Eerste week in BALI - Reisverslag uit Badung, Indonesië van Judi Berg - WaarBenJij.nu

Eerste week in BALI

Blijf op de hoogte en volg Judi

10 Februari 2014 | Indonesië, Badung

Hee allemaal,

Na mijn emotionele afscheid zijn we het vliegtuig ingestapt en waren we eigenlijk zo in Bali. Gelijk de eerste avond meteen direct naar bed omdat ik natuurlijk geen jetlag wilde!:P Die dag daarna zijn we met een groepje naar het strand geweest, super mooi en vet rustig omdat het hier natuurlijk geen hoog seizoen is! Die avond gelijk Kuta onveilig gemaakt, nou dat stappen hier is wel anders dan in Nederland. Al die kleine Balinezen die je aan zitten te staren en vragen of je op de foto wilt hahah.

Die dag erna natuurlijk niet te veel gedaan. De eerste week school stelde niet zoveel voor. We hebben een beetje introductie gehad en hoe we alles moeten opstarten. Het leven hier is wel heel anders iedereen doet lekker rustig aan en als je afgesproken hebt om 13:00 kun je wel wachten tot 14:00. Ze zijn heel gelovig en alles heeft een symbool of betekenis. Er is bij elk straat wel een tempeltje en overal op straat liggen kleine offertjes. De mensen zijn super vriendelijk en iedereen lacht naar je! Er zijn hier super veel scooters en er zijn hier eigenlijk geen verkeersregels.

Iedereen had al in het eerste weekend een scooter gehuurd maar stom dat ik ben, ben ik mijn rijbewijs vergeten vanuit Nederland mee te nemen. Dus jammer genoeg kan ik niet rijden hier maar Elles wel dus we hebben samen een scooter gehuurd! Nou we dachten met nog twee meiden even een ritje te maken naar een grote supermarkt van 20 minuutjes, nou dat werd bij ons dik 2 uur. Een taxi chauffeur had tegen ons gezegd: je moet gewoon aan de lokale mensen op scooters de weg vragen. Nou dat was dus geen succes, iedereen wijst maar rechtdoor. Uiteindelijk zijn we er wel gekomen na een dikke regen bui en(ja het is regenseizoen), dertig keer verkeerd rijden en een boete. De politie hier kun je gewoon afkopen, we reden per ongeluk door rood en we wouden omkeren en toen werden we aangehouden. De man zei: of je betaald nu of je krijgt een boete. Dus wij hebben die man 50.000 rupiah (3 euro) gegeven en we konden door rijden!

In het weekend zijn we naar Nusa lembongan geweest. ZOOOOOO geweldig eiland! Bounty stranden, villa’s, jungle en invinty pools. Wat wil je nog meer. Toen we aankwamen met de bood heb ik wel een sprongetje in de lucht gedaan!. We hebben de eerste nacht in een hutje geslapen bij het strand. Dit resort had zo'n mooie invinity pool, waar je uitkeek over de mooie blauw zee. De tweede nacht hebben we in een private villa geslapen met een eigen zwembad! En wat ik nog leuker vind is dat we ongeveer 15 euro p.p per nacht hebben betaald!
Als dit al het eerste weekend is ben ik benieuwd wat ik de rest van het halve jaar ga doen!! Ik weet niet of ik het schrijven van de blogs wekelijks vol ga houden maar ik ga mijn best doen!!

Kusjes!

  • 10 Februari 2014 - 10:45

    Anne :

    Leuk juud!! Nou wist ik gelukkig er al veel over maar ook leuk om even zo'n blog te lezen haha.. Geniet mop!!! Dikke kus

  • 10 Februari 2014 - 13:44

    John En Ingrid :

    Hey Juud,
    Super!!!!!
    Een goed begin......... en de rest kun je zelf wel invullen. Geniet van alles wat je doet
    En wat die kleine balinezen betreft, die sla je zo onder de arm.

    Veel plezier en een dikke kus uit Hellendoorn

  • 10 Februari 2014 - 13:50

    Suus:

    Juud wat gaaf allemaal! En wat een andere cultuur, politie ff omkopen enzo haha. Geniet ervan ;)!

  • 10 Februari 2014 - 22:04

    Alma:

    Juud, wat een super verslag. Leuk om te lezen. vooral doorgaan!!! Kun je de uren op het toilet al terugschroeven?? Hoest met je reismaatje Elles? al weer wat beter?

  • 15 Februari 2014 - 12:26

    Annette Knoeff:

    Wat een leuk verslag! Een hele belevenis hoor. Heel veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Badung

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Eerste week in BALI
Judi

De reis naar Bali en Thailand voor mijn Minors Event management en natuurlijk de vakantie!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 1816

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: